Rejestracja czasu pracy jest to system bazujący na instalacji kontroli dostępu wyposażony dodatkowo w specjalne oprogramowanie i serwer, czasem także w specjalne czytniki z wyświetlaczem, ułatwiające użytkownikom weryfikacje swoich wejść i wyjść poprzez wyświetlanie czasu i potwierdzenia rejestracji zdarzenia. System rejestracji czasu pracy z punktu widzenia Kodeksu Pracy ma kluczowe zastosowanie poprzez gromadzenie informacji o pobycie pracowników na terenie zakładu i mogą stanowić podstawę w ustaleniu wynagrodzenia danego pracownika.
Rejestracja czasu pracy bazuje na kontroli dostępu, tak wiec każde użycie przez pracownika karty na przydzielonym czytniku powoduje zapisanie w bazie danych godziny, daty oraz indywidualnego nr identyfikacyjnego. Administrator posiada możliwość wglądu w rejestr danego pracownika i wydrukowania raportu jego działań w wybranym przez siebie okresie czasu. Rejestracja czasu pracy posiada funkcję wyjścia służbowego, która jest wykorzystywana dla mobilnych przedstawicieli.
Zalety z wprowadzenia rejestracji czasu pracy: